اجرای پسیو شبکه


پانامگ 15 آبان 1401 10 دقیقه مطالعه
اجرای پسیو شبکه

اجرای پسیو شبکه

به راه اندازی سخت افزاری یک شبکه کامپیوتری ، بدون در نظر گرفتن بزرگ یا کوچک بودن مقیاس آن، خدمات پسیو شبکه گفته می شود. در خدمات پسیو شبکه، مجموعه قطعات مختلف از جمله کامپیوترها، پرینترها، سرورها، دوربین های داخل شبکه، دستگاه های حضور و غیاب و تمامی تجهیزات اکتیو دیگر داخل شبکه را به هم متصل شده و مدیریت و به اشتراک گذاری فایلها فراهم می شود. اینجاست که هر چقدر کابل کشی شبکه و ترانکینگ و خدمات پسیو شبکه تان ساختار یافته تر باشد، کیفیت بهتری دریافت خواهید کرد.

مراحل اجرای پسیو شبکه

  • بازدید از محل اجرای پروژه
  • طراحی نقشه و ارائه بهترین راهکار
  • ارسال نقشه و مستندات و قیمت پیشفاکتور شبکه (ده درصد تلرانس )
  • نصب ترانک و مسیر اجرای کابل کشی
  • متراژ کابل کشی و اجرای کابل کشی
  • راه اندازی نهایی شبکه پسیو

بازدید از محل اجرای پروژه

برای برآورد اولیه از محل پروژه و طراحی زیرساخت شبکه شما، کارشناسان ما در محل شما حضور پیدا کرده تا بهترین طراحی را برای شبکه شما داشته باشند. بازدید از محل اجرای پروژه به کاشناسان ما دید بهتری از نیازمندیهای شبکه مورد نیاز شما داده و منجر به ارائه راهکارهای بهتر در اجرا و پیاده سازی شبکه خواهد شد.

طراحی نقشه و ارائه بهترین راه کار

درست مانند یک ساختمان که پیش از طرای نیازمند نقشه است، اجرای پروژه های پسیو شبکه نیز نیازمند طراحی نقشه اند تا که کارشناسان ما بدانند که قرار است در نهایت چه شبکه ای برای شما پیاده سازی کنند و به چه تجهیزاتی برای پیاده سازی آن نیازمندیم و در واقع بهترین راه کار را ارائه کنیم. تفاوت اصلی اجرای یک شبکه حرفه ای و مطمئن با یک شبکه ناپایدار و نا امن در این مرحله است.

ارسال نقشه و قیمت پیش فاکتورشبکه

پس از بازدید از محل پروژه، کارشناسان و مهندسین شبکه ارغوان، باتوجه با اطلاعات جمع آوری شده از گام قبلی، نقشه نهایی اجرای پروژه را طراحی کرده و لیست نهایی اجناس مصرفی در پروژه را با 10 درصد تلرانس در پایان اجرا در اختیار شما قرار خواهند داد. هزینه نهایی اجرای پسیو شبکه به تعداد نودها و گستردگی شبکه، نوع کابل مصرفی و بسیاری عوامل دیگر مرتبط است که در اجرای هر پروژه برای شما محاسبه می شود و به اطلاع شما می رسد.

نصب ترانک و مسیر اجرای کابل کشی

پس از گذشت مراحل طراحی و تایید طرح، تیم اجرای پسیو شبکه ارغوان وارد عمل شده و کابل کشی شبکه تان را شروع می کنند. نصب ترانک و اماده سازی بستر کابل کشی مهمترین قسمت یک شبکه پسیو برای پیدا کردن بهینه ترین مسیر کابل کشی، بعد از طراحی نقشه است. انتخاب نوع ترانک بسته به تعداد نودهای شبکه پسیو مهم است اگر تعداد نود ها زیاد باشد بهترین ترانکینگ برای اجرای پروژه ترانکینگ 2 پارتیشنه میباشد این نوع تراکینگ با یک پارتیشن نودهای برق را از شبکه جدا می کند که مانع انتقال نویز به کابل کشی شبکه شده و کیفیت انتقال دیتای خوب را برای شبکه به ارمغان می آورد.

متراژ کابل کشی و اجرای کابل کشی

بعد از نصب ترانک و انتخاب مسیر مناسب برای اجرای پسیو شبکه، تمامی مسیر نود های شبکه را اندازه گیری می کنیم تا از پرت شدن کابل شبکه جلوگیری کنیم و سپس کابل کشی شبکه را اجرا می کنیم. کابل کشی باید با احتیاط اجرا شود تا از تا شدن، کشیدگی و زخمی شدن کابل جلوگیری شود. کابل کشی باید به دور از هرگونه میدان مغناطیسی اجرا شود و از اجرای کابل کشی در مسیر برق که جریان زیادی از آن عبور می کند، خودداری شود.

راه اندازی نهایی شبکه پسیو

راه اندازی نهایی شبکه پسیو بعد از انجام پروسه ترانکینگ و کابل کشی به کارهای زیر ختم می شود.

  • نصب نود ها و پریزهای برق و کیستون های شبکه
  • نصب لیبل و پلاک گذاری نودها برای عیب یابی اسان در زمان پشتیبانی شبکه
  • نصب رک و ارایش کابلهای داخل رک
  • نصب پچ پنل و لیبل گذاری انها
  • تست فلوک شبکه
  • نصب تجهیزات اکتیو داخل رک

کابل شبکه و انواع آن

مجموعه ای از سیم های با جنس مس یا شیشه که به جهت اتصال و مبادله اطلاعات بین روتر های شبکه ، سوییچ های شبکه ، شبکه های استورج ( ذخیره ساز شبکه ) و کامپیوتر ها استفاده می شود.

کابل‌شبکه بر اساس سرعت

کابل ها، رسانایی هستند که داده ها بین آنها جریان دارند و این داده هارا از دستگاهی در شبکه به دستگاه دیگری انتقال می دهد.

کابل Cat3 UTP 
این کابل ها معمولا در شبکه های توکن رینگ و BaseT 10 استفاده میکنند و از 4 جفت سیم به هم تابیده شده مسی تشکیل شده اند. از کابل های CAT3 فواصل 100 متر را میشود کابل کشی کرد.تا سرعت 10Mbps پشتیبانی میکند.حداکثر پهنای باند کابل های Cat3 تا 16 مگاهرتز است.

کابل Cat4 UTP 
کابل Cat4 در شبکه های توکن و رینگ استفاده میشود و از 4 زوج سیم به هم تابیده شده تشکیل میشوند، تا سرعت 10Mbps را پشتیبانی میکند. درحال حاضر از این کابل ها کم تر استفاده مشود.

کابل Cat5 UTP 
این کابل ها دارای سوکت RJ45 استو از 4 جفت سیم مسی به هم تابیده شده تشکیل شده است. تفاوت Cat5 با کابل های قبل در این است که این کابل در شبکه توکن رینگ، Fast Ethernet استفاده میشود و تا 100Mbps سرعت را پشتیبانی میکند. و پخنای باند تا 100 مگاهرتز دارد.

این کابل ها در شبکه خانگی کاربرد دارد. برای استفاده در فاصله های زیاد (از صد متر بیشتر) باید از رابط استفاده کنند و گرنه باعث به وجود آمدن اختلال در مسیر میشود و بسته های اطلاعاتی گم میشوند.

کابل Cat5e UTP 
این کابل ها در شبکه های Fast Ethernet، Ethernet، Gigabit Ethernet استفاده میشود، پهنای باند در این کابل ها برابر 100 مگاهرتز و سرعتی معادل 1Gbps دارد.

کابل Cat6 UTP 
این کابل ها در شبکه گیگابایت اترنت و G Ethernet 10 مورد استفاده قرار میگیرد. تا فاصله 55 متری، از سرعت 10 Gbps پشتیبانی میکند. در فاصله هایی تا حدود 100 متر سرعت 1 Gbps دارند، و تا 250 مگاهرتز پهنای باند دارد.

در بین این کابل ها یک جدا کننده فیزیکی بین ۴ جفت سیم وجود دارد که تداخلات الکترومغناطیسی را کم کند.باید دقت کنید دیگر اجزا برای استفاده از این کابل مثل جک ها، پچ پنل و… طبق این استاندارد باشند.

کابل Cat6a UTP 
این کابل مانند Cat6 UTP هست و در سال 2009 معرفی و به بازار اومد.و در شبکه های گیگابایت اترنت و G Ethernet 10 و سرعتی برابر 10 Gbps را پشتیبانی میکند. و پهنای باندی برابر با 500 مگاهرتز دارد.

کابل Cat7 UTP 
این کابل ها در شبکه های Gigabit Ethernet و G Ethernet 10 استفاده میشود و تا سرعت 10 Gbps را پشتیبانی میکند. و پهنای باندی معادل 600 مگاهرتز میدهد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*