مشکل نویز خط تلفن


پانامگ 13 اسفند 1401 3 دقیقه مطالعه
مشکل نویز خط تلفن

مشکل نویز خط تلفن

برای حل مشکل نویز خط تلفن باید به عوامل شکل گیری آن توجه کنیم. در ابتدا برای اینکه از گذاشتن زمانی بیهوده و هزینه بی مورد جلوگیری کنیم باید اطمینان حاصل کنیم مشکل نویز یا کیفیت پایین صدا مربوط به مخابرات نباشد. برای این منظور در درب ورودی ساختمان سیم ارتباطی خط تلفن خود را از سمت داخل ساختمان قطع می کنیم و یک گوشی تلفن را به دو سر سیمی که از سمت مخابرات آمده است متصل می کنیم. دقت داشته باشیم اگر با انجام این تست هنوز مشکل نویز وجود داره پس طبیعتا باید موضع را با اعلام خرابی به مخابرات پیگیری کنیم. اگر وقتی تلفن به سیم های ورودی مخابرات متصل هست و مشکلی نداریم باید مشکل را در مسیر ارتباطی سیم های ورودی ساختمان تا پریز های تلفن درون واحد دنبال نماییم و عیب یابی کنیم.

نویز کابل کشی درون ساختمان

معمولا در مشکلات نویز درون ساختمان چند مشکل متداول هست که در اینجا بررسی میکنیم. سه مورد متداول که میتواند منجر با کاهش کیفیت صدا و یا افت سرعت اینترنت adsl شود را بررسی می نماییم.

مورد اول

مورد اول مشکل امتداد سیم های تلفن در کنار کابل برق هست که باعث نویز روی سیم تلفن می شود. پس اگر چنین موردی را مشاهده کردیم باید حتب المقدور سیم های تلفن و کابل های برق را در مسیر های متفاوتی قرار دهیم.

مورد دوم

مورد دوم سربندی های سیم های تلفن هست که ممکنه در مسیر با یک سیم دیگر متصل شده باشد و یا در محیطی مرطوب باشد یا اتصال سیم ها به صورت کامل نباشد و تکان ها یا کشیدگیهای اندک موجب قطع و وصلی یا اختلال در صدا می شود.

مورد سوم

مورد سوم فرسودگی کابل های تلفن درون ساختمان هست که ممکنه اثراتی مثل همشنوایی را بر روی یکدیگر داشته باشند. با توجه به توضیحات داده شده اگر یکی از این معایب را به صورت مشخص پیدا کردیم می توانیم با رفع آن مشکل را مرتفع کنیم. ولی در برخی اوقات این عیب یابی به این سادگی انجام پذیر نیست به همین جهت شاید به این جمع بندی برسیم که بهتر است کابل مخابراتی را تعویض کنیم. در چنین شرایطی در نظر داشته باشید بهتر هست به جای استفاده از کابل هایی مانند کابل آیفون بهتره از کابل مخابراتی استفاده کنیم و حتی المقدور از کابل هایی با سطح مقطع بالاتر استفاده کنیم. در صورتی که در این زمینه سوالای داشتید میتوانید آن را در ذیل همین مطلب در بخش پرسش یا نظر مطرح کنید، تلاش میکنیم در اولین فرصت به سوالات مطرح شده در این بخش پاسخ لازم داده شود.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*