راهنمای خرید کابل شبکه


پانامگ 16 خرداد 1401 دقیقه مطالعه
راهنمای خرید کابل شبکه

اگر می‌خواهید که اقدام به خرید کابل شبکه کنید، حتما راهنمای خرید کابل شبکه وب سایت بازرگانی پاناتل را مطالعه کنید. کابل‌های شبکه دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام وابسته به نیازی که دارید، می‌تواند در موقعیت مناسب خود مورد استفاده قرار گیرد.

کابل‌های شبکه در طول‌ها و اندازه‌های گوناگونی وجود دارند که توجه به میزان طول کابل و همچنین نوع کابلی که مورد استفاده قرار می‌دهید می‌تواند در یک خرید کابل مناسب شما را کمک کند.

در این مقاله قصد داریم راهنمای کاملی از خرید کابل شبکه و توجه به نکاتی اشاره کنیم که بتوانید بهترین کابل شبکه را خریداری کنید.

برای انتقال اطلاعات در شبکه‌های خانگی، اداری و صنعتی کابل‌های شبکه بهترین گزینه هستند. معمولا برای هر سرعت اینترنتی یک کابل مخصوص نیاز است، که با یک سرچ ساده می‌توان این مسئله را بدست آورد. هنگام خرید کابل باید به جنس هسته آن توجه کرد، زیرا بر روی کیفیت سیگنال و حداکثر طول انتقال اطلاعات تاثیر می‌گذارد.

در صورتی که می‌خواهید از راهنمای خرید تجهیزات شبکه به صورت کلی اطلاع داشته باشید می‌توانید مقاله راهنمای خرید تجهیزات شبکه منتشر شده در ویرگول را مطالعه کنید.

 

به چه مواردی در هنگام خرید کابل شبکه باید توجه داشت ؟

کابل های شبکه پاناتل

 

به چه مواردی در هنگام خرید کابل شبکه باید توجه داشت ؟

رنگ کابل شبکه در هنگام خرید کابل شبکه

شناسایی و مدیریت کابل‌ها یک مسئله بسیار مهم است، پس با انتخاب کابل‌هایی با رنگ‌های مختلف به آسانی می‌توان آن‌ها را از یکدیگر تفکیک نمود.

جنس هادی کابل شبکه برای خرید کابل شبکه

جنس هادی کابل‌ها مسی آلومینیومی است، هادی‌های مسی کارایی بیشتری در مقایسه با نوع آلومینیومی دارند.

طول کابل شبکه در حین خرید کابل شبکه

اندازه کابل باید با توجه به نیاز و کابل کشی انتخاب شود.

عایق حرارتی کابل شبکه به جهت خرید کابل شبکه

در بازار دو نوع کابل با عایق و بدون عایق وجود دارد، بهتر است هنگام خرید کابل دارای عایق حرارتی انتخاب شود، زیرا این نوع کابل‌ها ضد شعله هستند و ایمنی بیشتری دارند.

نوع کانکتور کابل شبکه

کانکتورها در کابل‌ها انواع مختلفی دارند و جنس آن‌ها از طلا، نقره، مس و آلومینیوم و نیکل است. بهترین کابل، کابلی است که کانکتور آن از جنس طلا باشد، زیرا فلز طلا دچار اکسیداسیون نمی‌شود.

 

کابل شبکه

درباره انواع کابل های شبکه باید گفت که انواع گوناگونی دارند و گزینش گونه مناسب کابل شبکه به این بستگی دارد که سیستم دارای چه نوع ساختار و توپولوژی می باشد. معماری سیستم و اینکه بزرگی شبکه به چه اندازه است از دیگر عواملی است در این موضوع تاثیرگذار است. هر چند پروتکل به کاربرده شده نیز از دیگر عوامل مهم در گزینش کابل شبکه است.

اگر شما پیش از هر چیز کابل شبکه را به درستی بشناسید و بدانید چه پیوندی با دیگر ویژگی هی شبکه دارد سبب می شود در آیند بی نیاز از عیب یابی باشید که می تواند ساعت ها از شما زمان بگیرد. حتی اگر درباره کابل شبکه اطلاعات کمی دارید خواندن این مطلب کمک می کند تا با همه ابعاد آن اشنا شوید.

در شبکه های محلی که LAN نام دارد و در شبکه های WAN نوع کابل شما نقش مهمی دارد هر چند در گزینه نخست گزینش نوع کابل کشی شبکه بر عهده شماست اما نوع دوم اپراتور تصمیم می گیرد که چه نوع کابل کشی شبکه کند.

کابل مورد نیاز شبکه انواع گوناگونی دارد. از کابل زوج به هم تابیده که twisted pair و کابل Unshielded Twisted یا UTPنامیده می شود. نوع دیگر کابل شبکه کابل کواکسیکال است. کابل چند جفتی و رسانه های دیگر به نام بی سیم و وایرلس هم وجود دارد که به آن وای فای می گویند.

 

انواع کابل شبکه از نظر جنس در خرید کابل شبکه

در شبکه های LAN دو نوع کابل شبکه اصلی وجود دارد. این تقسیم بندی بسته به جنس کابل انجام می پذیرد.

کابل شبکه مسی

انتقال سیگنال ها در در سیم های مسی با بهره گیری از جریان الکتریکی و ولتاژ انجام می شود. کابل مسی بیشتر در سیم کشی های کوتاه مانند داخل داکت و میان کامپیوتر ها و وال پلیت هها و کابل های پچ و یا اتصال های اینتر کانکت است. هر اندازه در کابل مس بیشتری به کار برود کابل شبکه توانایی بیشتری در پهنای باند خواهد داشت.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*