راهنمای خرید سانترال


پانامگ 11 اسفند 1401 3 دقیقه مطالعه
راهنمای خرید سانترال

راهنمای خرید سانترال

به بیان بسیار ساده، به دستگاه یا سروری که ارتباط بین همکاران را برقرار می سازد و باعث بهبود روند کاری شرکت می شود، سانترال یا مرکز تلفن گفته می شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، افزایش روزافزون استارت آپ ها و فروشگاه های اینترنتی استفاده از خطوط تلفن و سانترال ها بیشتر شده است. فرقی ندارد که صاحب یک تجارت نوپای اینترنتی هستید یا یک شرکت موفق چندین ساله ؛ به هرحال شما برای ارتباط مستمر با مشتریان خود به یک یا چندین خط تلفن نیازمندید. دستگاه سانترال و همچنین تلفن سانترال در اینجا به کمک شما می آید تا با راه اندازی بستری مناسب برای مدیریت بهتر خطوط تلفن فعالیت تجاری خود را توسعه بخشید. در این مقاله می خواهیم به مزیت ها و کاربرد دستگاه های سانترال بپردازیم. ضروری ترین کار در یک شرکت موفق و پایدار ارتباط مستمر و پیگیر با مشتریان است. این امر در بستر یک شبکه کارآمد و منعطف مخابراتی، میسر است. همانطور که گفته شد، در هر محیط سازمانی یا شرکتی برای داشتن یک شبکه کوچک ارتباطی از سانترال استفاده می کنیم تا بتوانیم به وسیله آن ارتباطات بین افراد را در قسمت های مختلف برقرار کنیم. استفاده از خطوط تلفن محدود ولی با قابلیت پاسخ گویی بی وقفه، با کمترین هزینه و نیروی کار مورد نیاز گزینه ای است که همه شرکت ها و مجموعه های تجاری را به استفاده از سیستم سانترال مجاب کند. برای مطالعه راهنمای خرید سانترال با ما همراه باشید.

برای راه اندازی سانترال و خرید یک سیستم متناسب با نیازهایمان باید به سه موضوع اساسی توجه نمود. در این بخش سعی داریم آشنایی اولیه و مختصری برای مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط داشته باشیم تا در زمان خرید اطلاعات بهتری در انتخاب محصول داشته باشند.

تعداد خطوط شهری

ابتدا باید تعداد خطوط شهری مورد نیاز جهت پاسخگویی و تماس با بیرون را در نظر گرفت. زیرا سانترال ها برای تعداد مشخصی از خطوط شهری تولید شده اند و ظرفیت مشخصی از نظر تعداد خط شهری دارا می باشند.

تعداد و نوع داخلی ها

موضوع بعدی در نظر گرفتن تعداد داخلی های مورد نیاز است. در این بخش باید در نظر داشته باشیم ما به چه داخلی هایی و با چه امکاناتی نیاز داریم. نوع استفاده از داخلی را باید مشخص نمود، که کاربری کارمندی و یا منشی مدیریتی دارند.

قابلیت های مورد نیاز ما

همانطور که می دانیم یک سیستم تلفنی قابلیت های متنوع و جذابی دارد. که ممکن است ما به بخشی از آن های نیاز داشته باشیم و بخشی مورد استفاده ما نباشد. پس ما باید امکاناتی که میخواهیم روی سیستم تلفنی داشته باشیم را مشخص نماییم. به طور مثال، تلفن گویا، ضبط مکالمات، صندوق صوتی، دربازکن، باطری بکاپ سانترال و … امکاناتی هستند که روی یک سانترال می تواند وجود داشته باشد حال باید بدانیم به کدام یک از این قابلیت ها نیاز داریم تا بر اساس بودجه و هزینه ای که میخواهیم داشته باشیم، سانترال مناسب و امکانات جنبی مورد نیاز را انتخاب نماییم.

 دستگاه سانترال مناسب برای یک کسب و کار متوسط

برای نمونه سازمان هایی که درارای خطوط شهری کمتر از هشت خط و تعداد داخلی کمتر از بیست و چهار خط می باشند و نیازهایی نظیر صندوق صوتی، ظبط مکالمات، صف انتظار، تماس اینترنتی و تماس تصویری را ندارند میتوانند از سری KX-TE که دارای مدل های 3به8 (عدد اول مربوط به خط شهری و عدد دوم مربوط تعداد داخلی می باشد.)، 6به16 و 8به24 هست استفاده نمایند و برای تعداد خطوط شهری و داخلی بیشتر باید به سراغ سری دیجیتال TDA که دارای مدل های TDA30، TDA50، TDA100، TDA100dbp، TDA100dba، TDA200، TDA600 می باشد رفت.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*