راهنمای خرید تلفن IP


پانامگ 15 اسفند 1401 3 دقیقه مطالعه
راهنمای خرید تلفن IP

راهنمای خرید تلفن IP

راهنمای خرید تلفن ip سعی دارد توضیحاتی جهت انتخاب تلفن ip مناسب با نیاز شما را در اختیار شما قرار دهد. راهنمای خرید تلفن ip راهکاری برای آنکه یک خرید موفق در ip phone های مجموعه خود داشته باشید. توصیه می شود یک مرتبه این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید. در ادامه در چند محور این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

چگونه یک تلفن ip مناسب انتخاب کنیم

در انتخاب تلفن ip باید به چند نکته از ویژگی های عمومی تلفن و ویگی های فنی گوشی توجه داشته باشیم و با در نظر گرفتن آن ها و نیاز متقاضی تلفن شبکه مناسب را برای خود خریداری نموده و یا به دیگران پیشنهاد نماییم.

نیاز مشتری و نوع کاربری تلفن ip

در قدم اول باید با توجه منابع پروژه و نیاز کاربران به گوشی ها، کاربران را تقسیم بندی نموده و نیازهای هر دسته از کاربران سیستم تلفنی را مشخص نماییم. به طور مثال مدیران، کارشناسان و کارمندان چه نوع استفاده ای از سیستم تلفنی خواهند داشت. تا چه حد استفاده ها در حد عرف و یک مکالمه ساده بوده و تا چه حد از امکانات و ویژگی های تلفن Ip مثل کلید های قابل برنامه ریزی، تماس تصویری، صندوق صوتی و دیگر موارد می خواهند استفاده نمایند.

ویژگی های عمومی تلفن ها

پس از مشخص شدن نیازهای هر گروه کاربری باید به یک سری از ویژگی ها که در تلفن ها به صورت پیش فرض مانند کالاهای دیگر می باشد توجه نمود. از این جمله ویژگی های باید به شرکت تولیدکننده تلفن ip، نوع کاربری محصول و کیفیت دستگاه نسبت به قیمت و شریط گارانتی توجه نمود. شاید در نگاه اول برخی از این مسائل خیلی سطحی به نظر برسند ولی در صورتیکه توجه و دقت لارم وجود نداشته باشد مشکلات این انتخاب نا صحیح در زمان اجرا و همچنین پشتیبانی پروژه voip وقت و انرژی زیادی از مجری و پشتیبان را به خود اختصاص خواهد داد.

ویژگی های فنی یا قابلیتهای یک تلفن ip

تلفن های تحت شبکه قابلیت ها و امکانات متفاوتی دارند که ما شاید در بسیاری از پروژه های voip تنها از بخشی ز آن ها با توجه به نیاز کاربر استفاده نماییم. قابلیت هایی که پس از ترسیم دقیق نیازهای مشتری، باید مورد گزینش کارشناس voip قرار گیرد و در انتخاب تلفن مناسب مورد توجه قرار دهد. به برخی از این قابلیت ها اشاره می نماییم

کلید های قابل برنامه ریزی، کلیدهای میانبر، کلید های نرم افزاری

ابتدا تعداد کلیدها میانبر و نوع امکانی که برای آنها، شرکت سازنده تلفن ip در نظر گرفته است را مورد بررسی قرار می دهیم. نوع قابلیت تنظیمات کلیدها در تولید کننده های گوشی های voip متفاوت می باشد. به طور مثال ممکن است ما کلیدی که کاربری اولیه آن line یا داخلی sip می باشد را بتوانیم به عنوان کلید قابل برنامه ریزی تبدیل نماییم مانند تلفن های یالینک یا بالعکس بتوانیم کلیدهای قابل برنامه ریزی را به داخلی sip تبدیل نماییم مانند تفن Ip اسنام. در زمان بررسی کلیدهای قابل برنامه ریزی و یا کلید های نرم افزاری لازم است اول با نوع تقسیم بندی شرکت آشنا شویم تا بعد بتوانیم دقیق مشخص نماییم که از هر کلید چه استفاده هایی می توانیم داشته باشیم.

پروتکل های مورد استفاده در تلفن ip

موضوع بعدی بررسی پروتکل هایی هست که تلفن ip پشتیبانی می نماید. پروتکل های که می توانیم با آن ها یک داخلی تعرف کنیم مانند پروتکل sip، پروتکل mgcp، پروتکل iax و …. این نکته زمانی که ممکن است بخواهیم تلفن ها را روی مراکز دیگر هم استفاده نماییم و یا زمانی که تنها از برخی از پورت ها برای تماس اینترنتی می تونیم استفاده کنیم بیشتر اهمیت پیدا می کند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*