راهنمای خرید تستر کابل شبکه


پانامگ 30 مرداد 1401 3 دقیقه مطالعه
راهنمای خرید تستر کابل شبکه

راهنمای خرید تستر کابل شبکه

با مطالعه این مقاله در موردراهنمای خرید تستر کابل شبکه شما متوجه می شوید که این ابزار شبکه چه اهمیتی برای استفاده از کابل شبکه خریداری شده توسط شما از بازرگانی پاناتل را دارد ، پس با ما همراه باشید و اگر سوالی دارید حتما با ما در ارتباط باشید .

تستر شبکه یا تستر کابل شبکه (Network Cable Tester) 

تستر کابل شبکه از ابزارآلات شبکه محسوب شده دستگاهی برای اندازه‌گیری و آزمایش اتصالات شبکه و لن موجود است. این دستگاه یک وسیله ضروری برای نصب‌کنندگان شبکه است. انواع تستر کابل شبکه عمل عیب‌یابی اتصالات کابل موجود را انجام داده و یا به نصب اتصالات کابل جدید کمک می‌کند و برای این کار کیفیت سیگنال را اندازه‌گیری کرده و کابل‌هایی که نیاز به بررسی دارند را مشخص می‌کند.

کاربرد تستر شبکه 

کاربرد تستر کابل به اهمیت نصب و راه‌اندازی سیم کشی شبکه و اهیمت بررسی آن با تستر برمی‌گردد. در حقیقت با  آزمایش کابل شبکه  سطح اطمینانی به وجود می‌آید که لینک ها و اتصالات شبکه توانایی انتقال مطلوب را برای پشتیبانی از ارتباطات داده و اطلاعات را فراهم می کنند. بنابراین بعد از نصب تجهیزات پسیو شبکه می‌توان با استفاده از تستر شبکه تمام پریزهای شبکه، پچ پنل شبکه  و سوکت‌ شبکه، کیستون شبکه، و کیستون تلفن را تست کرد تا قبل از راه‌اندازی شبکه به عیب و ایرادات احتمالی شبکه پی‌ببرد. همچنین در شبکه‌هایی که قبلا اجرا شده‌اند نیز مشکلاتی پیش می‌آید که باز هم تستر شبکه به کمک می‌آید و می‌توان با آن عیب و محل دقیق عیب یا قطعی شبکه را تشخیص داد.

 

انواع تستر شبکه از نظر کارایی

انواع تستر کابل شبکه از تجهیزات پسیو شبکه محسوب شده و مدیریت اتصالات شبکه را انجام می دهد. تسترکابل شبکه پایه(basic tester) یا تستر کابل شبکه معمولی پیوستگی را اندازه‌گیری می‌کنند و برای این کار وجود یک مسیر رسانا را در انتهای کابل را تمایز داده و سیم‌کشی صحیح  کانکتورها یا سوکت شبکه را روی کابل مشخص می‌کند. تسترکابل شبکه پیشرفته‌تر می‌تواند خصوصیات انتقال سیگنال کابل مانند مقاومت آن، میرایی سیگنال، نویز و تداخل را نیز اندازه‌گیری کنند.

تستر کابل شبکه ساده

معمولاً تستر کابل شبکه ساده‌، تستری پایه‌ای و دستگاهی قابل حمل بوده و با باتری کار می‌کند. این دستگاه عموما دارای منبع جریان الکتریکی، یک یا چند نشانگر ولتاژ، تنظیمی برای سوئیچ یا اسکن کردن و بررسی متوالی هر یک کابل‌های هادی است. یک تستر کابل همچنین ممکن است دارای میکروکنترلر و نمایشگر باشد تا فرآیند تست را به صورت خودکار انجام دهد و نتایج آزمایش را به خصوص برای کابل‌های چند رسانا نشان دهد. یک تستر کابل ممکن است به طور هم‌زمان به هر دو انتهای کابل متصل شود، یا ممکن است منبع جریان و نمایشگر تست از هم جدا بوده تا تزریق جریان در یک انتهای کابل و تشخیص نتایج در انتهای دیگر وجود داشته باشد. هر دو بخش از این تستر  دارای کانکتورهای سازگار با کابل شبکه هستند.

همان‌طور که اشاره شد برای اطمینان از وجود تمام اتصالات مورد نظر و عدم وجود اتصالات ناخواسته در کابل مورد آزمایش، از تستر کابل استفاده می‌شود. اصطلاحاتی برای شرایط متفاوت استفاده می‌شود. به عنوان مثال هنگامی که اتصال مورد نظر از بین رفته باشد، به این حالت open یا باز گفته می‌شود. وقتی اتصال ناخواسته‌ای وجود داشته باشد، به این حالت Short یا اتصال کوتاه گفته می‌شود. اگر اتصال به مکان نامناسبی برود یا به عبارتی اتصال دارای دو عیب باشد، به گونه‌ای که برای اتصالات مورد نظر و صحیح باز بوده و در اتصالات نادرست اتصال کوتاه شده باشد به این حالت miswired یا اشتباه سیم‌کشی گفته می‌شود. بنابراین آزمایش در دو مرحله انجام می‌شود. مرحله اول، به نام آزمون باز اطمینان حاصل می‌کند که هر یک از اتصالات مورد نظر سر جای خود بوده است. مرحله دوم که  تست اتصال کوتاه نامیده می‌شود اطمینان می‌دهد که اتصالات ناخواسته‌ای وجود ندارد.

تستر و ردیاب حرفه‌ای کابل شبکه

تستر قدرتمندتر کابل می‌تواند خصوصیاتی از کابل که مربوط به انتقال سیگنال است را اندازه‌گیری کند. اینها شامل مقاومت DC کابل، از دست دادن قدرت سیگنال(میرایی) یک سیگنال در یک یا چند فرکانس را اندازه‌گیری کرده و حتی میزان کراس تاک(Crosstalk) را در کابل‌های چند جفتی اندازه‌گیری کند. در حالی که این ابزارها چندین برابر هزینه و پیچیدگی تسترهای پیوسته اساسی هستند، اما ممکن است این اندازه‌گیری‌ها برای تأیید اتصالات کابل‌ها مطابق با استانداردهای فنی لازم در کابل کشی شبکه محلی، لازم باشد.

البته باید بدانید که این تستر دارای قیمت مناسبی  است ( برای دیدن این محصول به صفحه مقابل مراجعه کنید : تستر کابل شبکه ) با این وجود می‌تواند متراژ دقیق کابل شبکه استفاده شده را نمایش داده و ذخیره کند. همچنین با  استفاده از این دستگاه‌ها می‌توان کیفیت و اصالت کابل شبکه مرغوب را از تقلبی تشخیص داد. از دیگر ویژگی‌ها این نوع تستر کابل می‌توان به اندازه‌گیری متراژ دقیق هر یک رشته سیم‌های داخل کابل شبکه نیز اشاره کرد. این دستگاه علاوه بر این‌که می‌تواند تشخیص دهند کدام سر کابل اشتباه پانچ شده است، همچنین قابلیت تشخیص اینکه کدام قسمت کابل قطع شده است را دارا می‌باشد. از ویژگی‌های بارز این دستگاه این است که حتی می‌تواند تشخیص دهد کابل پیچ خورده است یا صدمه دیده است و تمام اطلاعات بدست آمده را در خود ذخیره کند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*