بهترین مودم‌های تی پی لینک (TP-LINK)


پانامگ 18 آبان 1401 5 دقیقه مطالعه
بهترین مودم‌های تی پی لینک (TP-LINK)

بهترین مودم‌های تی پی لینک (TP-LINK)

در این مطلب که از جمله مطالبی است که قرار است در آن یکی از ابزار های مربوط به اکتیو شبکه را برای شما شرح دهیم ، لذا می خواهیم تا با در انتخاب بهترین مودم تی پی لینک همراه باشید . با ما در پانامگ همراه این مقاله کوتاه باشید .

تاریخچه کمپانی تی پی لینک

  • سال ۱۹۹۶ برند تی پی لینک توسط دو برادر چینی به نام های ژائو جیانجون (Zhao Jianjun) و ژائو جیازینگ (Zhao Jiaxing) که کارت شبکه خود را تولید و عرضه می کردند تآسیس شد. نام این برند مخفف عبارت Twisted Pair می‌باشد که به معنای زوج به هم تابیده است . زوج به هم تابیده نوعی کابل است که برای انتقال سیگنال های الکترومغناطیسی توسعه داده شده اند .
  • سال ۲۰۰۵ : آغاز فعالیت های بین المللی.
  • سال ۲۰۰۸ : پس از جابجایی دفتر مرکزی تی پی لینک به مکانی با مساحت ۱۰۰،۰۰۰ متر مربع در شهر شنزن، این برند فعالیت رسمی خود را در آمریکا آغاز نمود

تفاوت تی پی لینک و دی لینک

اولین تفاوتی که بین این دو شرکت بزرگ می‌توان به آن اشاره کرد این است که تی‌ پی لینک | TP-LINK نسبت به دی لینک شرکت جوان‌تری است. کمپانی دی لینک D-LINK فعالیت خود را به صورت گسترده‌تر بر روی محصولات تجاری از قبیل فایروال‌ و سوئیچ‌ شبکه و مدتی هم است که بر تولید دوربین‌های نظارتی فعالیت می‌کند اما به دلیل نقص‌های متعدد دوربین‌های امنیتی‌اش بار‌ها مورد سرزنش و انتقاد مصرف کنندگان قرار گرفته است.

معیارهای خرید مودم مخابراتی تی پی لینک

در ادامه مقاله‌ی بهترین مودم‌های تی پی لینک (TP-LINK) به بررسی معیارهای خرید مودم مخابراتی می‌پردازیم. مودم‌های مخابراتی ADSL برای مصارف خانگی کاربرد بسیار زیادی دارند و در دو مدل وایرلس و با سیم ارائه می شوند. در هنگام خرید مودم مخابراتی توجه به 3 نکته ضروری است.

سری مودم: پنج دسته a، b، g، n و ac برای مودم‌ها وجود که پر سرعت‌ترین آن‌ها ac و بعد از آن n است که تا شعاع 300 متر آنتن‌دهی دارد. این دو سری بهترین انتخاب‌ها هستند.

پورت قابل اتصال: بر ای اتصال دستگاه‌های مختلف پورت‌ها روی دستگاه طراحی می‌شوند. اگر می‌خواهید علاوه بر اتصال تلفن همراه از اتصال با‌سیم برای کامپیوتر و کنسول بازی استفاده کنید باید مودمی با تعداد پورت بیشتر انتخاب کنید.

تک باند یا دو باند: مودم با باند 2.4 گیگاهرتز را تک بانده و مودم با باند ترکیبی 2.4 و 5 گیگاهرتز را دو بانده می‌نامیم. مودم‌های دو باند 1300 مگابیت بر ثانیه و مودم‌های تک بانده 600 مگابیت بر ثانیه سرعت انتقال آن‌ها است.

  • مودم تی پی لینک ۹۹۷۰ سری VDSL

از بهترین مودم‌های تی پی لینک می‌توان این مدل را نام برد. این مودم 4 پورت RJ-45 و آنتن ثابت دو‌گانه  ۵ دسی بل را دارد و سرعت قابل پشتیبانی آن ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه است. همچنین چراغ‌های LED برای نمایش وضعیت اتصالات مودم روی آن قرار گرفته‌اند. از نقاط قوت این محصول می‌توان به کیفیت بالا، وزن سبک و تنظیمات راحت آن اشاره کرد و در حال حاضر این دستگاه هیچ نقطه ضعفی را از خود تاکنون نشان نداده است. شروع قیمت این محصول در بازار ایران از 990000 تومان است.

  • مودم بی‌سیم TP-link مدل M7200

مودم بی‌سیم TP-link  مدل M7200 از پرفروش ترین مودم‌های شرکت تی پی لینک این مدل است که دو اتصال بی‌سیم و با‌سیم را به شما ارائه می‌دهد. پورت میکرو یو اس بی در این مودم جیبی وجود دارد تا به راحتی از این درگاه آن را شارژ کنید و 2000 میلی آمپر قدرت باطری این مودم است. این مودم همچنین دارای آنتن  ۲٫۴ گیگاهرتزی و دارای توان ۲۰dbm می‌باشد. از نقاط قوت این مودم قابل حمل بودن آن و کیفیت بالای ساخت است اما گفته شده است که متاسفانه باطری آن عملکرد ضعیفی دارد. قیمت این مودم در حال حاضر 1750000 تومان است.

  • Modem 4G تی پی لینک Archer MR100

سومین مورد از بهترین مودم‌های تی پی لینک (TP-LINK) ، مودم 4G تی پی لینک Archer MR100 می‌باشد. در میان مودم‌های گران قیمت بازار ایران، این مودم برند تی پی لینک حرف اول را می‌زند. این مودم شبکه‌های ۳G، ۴G و TD_LTE را پشتیبانی کرده و دارای استاندارد‌های IEEE 802.11ac/n/a 5GHz و IEEE 802.11b/g/n 2.4GHz  است. همچنین پشتیبانی از سیستم‌های عامل Microsoft Windows 98SE، NT، ۲۰۰۰، XP، Vista و نیز Windows 7, 8 , 8.1, 10 و نیز Mac OS، NetWare و Unix  یا Linux را انجام می‌دهد. از نقاط قوت این مودم کیفیت ساخت بالا و قدرت زیاد آن می‌باشد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*