برترین برند کابل شبکه در بازار


پانامگ 26 دی 1401 6 دقیقه مطالعه
برترین برند کابل شبکه در بازار

برترین برند کابل شبکه در بازار

برای انتخاب کابل شبکه در استفاده و خرید آن یکی از نکات مهم خرید از نمایندگی های واجد شرایط در بازار کابل شبکه است که یکی از از این نمایندگی های کابل شبکه در بازار لاله زار ، بازرگانی پاناتل با بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان در این زمینه است . ساختار کلی یک کابل شبکه متشکل از 8 رشته سیم که بصورت دو به دو دور هم تابیده شده اند و به اصطلاح زوج به هم تابیده نامیده می شوند. که بر اساس لایه های پوششی این رشته ها باعث به وجود آمدن انواع متفاوت کابل های شبکه می شود. آخرین لایه از یک کابل، روکش بیرونی آن است که از مواد مختلفی ساخته می‌شود. به‌طور کلی، جنس و نوع مواد تشکیل ‌دهنده ‌ مغزی کابل، نوع و محل قرارگیری شیلد و فویل، نوع روکش، رنگ کابل و حتی متراژ آن بر قیمت و مهم‌تر از آن روی کیفیت کابل موثر است.

بهترین برند های کابل شبکه

یکی از بهترین و پرفروش ترین برند کابل شبکه موجود در بازار می‌توان به محصولات شرکت لگراند، نگزنس، بلدن، اشنایدر اشاره کرد که این شرکت‌ها محصولات و تجهیزات متنوعی مرتبط با پسیو شبکه را تولید و روانه‌ی بازار می‌کنند.

کابل شبکه لگراند (Legrand)

کابل شبکه لگراند از مهم‌ترین محصولات برند فرانسوی می باشدکه با بیش از 100 سال تجربه به فعالیت خود ادامه می دهد که در سرتاسر دنیا یکی از پرفروش‌ترین و محبوبترین محصولات به شمار می‌رود. این شرکت کابل‌های خود را با استانداردهای Cat5e، Cat6، Cat6a و Cat7 به‌صورت indoor و Outdoor تولید می‌کند. این کابل‌ها در انواع SFTP، UTP، FTP و… و با روکش‌های PVC، LSZH و PE+PVC عرضه می‌شوند. مغزی آن‌ها تماما مس یا آلومینیوم با روکش مس است. در مورد تست فلوک پرمننت و چنل نیز باید گفت که روی برخی از این محصولات این تست‌ها انجام می‌شوند. این محصولات در رنگ‌های زرد و آبی و نمونه‌هایOutdoor با رنگ مشکی و متراژ 305 و 500 متری عرضه می‌شوند.

کابل شبکه نگزنس (nexans)

نگزنس یکی دیگر از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تولید کابل شبکه است. کابل‎های Indoor و Outdoor این شرکت با استانداردهای Cat5e، Cat6، Cat6a و Cat7 و در انواع SFTP، UTP، S/FTP و… تولید می‌شوند.
روکش به‌کار رفته در این محصولات PVC، LSZH، PE+PVC و PE است. رنگ این محصولات نارنجی و متراژ آن‌ها 305 و 500 متر است. روی برخی از محصولات این شرکت نیز تست فلوک پرمننت و چنل نیز انجام شده است.
کابل شبکهCat6 SFTP Outdoor یکی از محصولات منحصر به فرد این شرکت است. این کابل 305 متری بوده و تضمین پاس کردن تست فلوک پرمننت را هم دارد. از کابل‌های Indoor این برند می‌توانیم کابل‌های Cat6a و Cat7 را نام ببریم که هر دو S/FTP بوده و با داشتن روکش بیرونی LSZH و تست فلوک شبکه پرمننت جزو بهترین کابل‌های دنیا به شمار می‌روند.

کابل شبکه بلدن (Belden)

شرکت آمریکایی بلدن در سال 1902 فعالیت خود را در حوزه تجهیزات شبکه آغاز نمود. اگر به دنبال یک کابل شبکه مرغوب با طول عمر بالا در بین برند های کابل شبکه هستید بلدن انتخاب مناسبی برایتان می باشد. انواع کابل های Cat5 و Cat6 بلدن در بازار موجود هستند که دارای دو نوع مختلف می باشند. تفاوت این دو نوع در جنس رشته سیم های داخلی کابل است که ممکن است آلومینیومی یا مسی باشند. کابل های مسی کیفیت و سرعت بالا تری دارند و برای شبکه های بزرگ مناسب ترند. پس اگر برای سیستم های بزرگی مثل بانک ها، بیمارستان ها و … نیاز به کابل شبکه دارید نوع مسی آن را انتخاب کنید.

انواع کابل کواکسیال شبکه

حداکثر طول کابل کواکسیال در دوربین های آنالوگ همان طور که گفته شد کابل coaxial از انواع کابل دوربین مدار بسته است که نوع RG59 آن انتخاب مناسب تری برای این کاربری است. این کابل در فرکانس 50MHz دارای 2.2 dB تضعیف در هر 30 متر است. این مقدار با توجه به حداکثر طول کابل کواکسیال پیشنهادی از سمت مراجع به دست آمده است. با افزایش طول، از کیفیت سیگنال حمل شده در سیم کاسته، و در نتیجه تصویر به صورت مطلوب به مقصد ارسال نخواهد شد.
کابل های شبکه که نوعی از کابل های Twisted-Pair ( زوج سیم بهم تابیده ) است ، می باشند. این نوع کابل از هشت رشته سیم مسی که 2 به 2 به هم تابیده شده اند، تشکیل شده است. کابل های Twisted-Pair در انواع مختلفی وجود دارند که از Cat1 تا Cat8 دسته بندی شده و هر گروه مشخصات فنی مختص خود را داشته و برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. در این دسته بندی به رده کابل های cat5 تا cat8 اصطلاحا کابل شبکه گفته می شود و هر چه از پایین ترین رده به سمت بالاترین رده حرکت کنیم، سرعت و پهنای باند انتقال اطلاعات افزایش پیدا می کند.
در کابل کشی دوربین مداربسته به طور معمول طیف محدودی از کابل های شبکه مورد استفاده قرار می گیرند. برای محیط های داخل ساختمان معمولا از کابل های CAT6 UTP و برای محیط های بیرونی که معمولا تا مسافت 200 متر می باشند ویا امکان ضربه خوردن به کابل شبکه وجود دارد از کابل CAT6 SFTP استفاده می گردد.
همچنین کابل CAT7 در صورتی که پهنای باند تصاویر دوربین زیاد باشد مورد استفاده قرار می گیرد. و این نکته باید در نظر گرفته شود که ظرفیت سوئیچ ها و کابل شبکه مورد استفاده در هنگام آماده سازی بستر شبکه با هم هماهنگ باشند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*