انواع پچ پنل شبکه


پانامگ 30 شهریور 1401 3 دقیقه مطالعه
انواع پچ پنل شبکه

انواع پچ پنل شبکه

در این بخش از محتوا ما قصد داریم تا شما را با انواع پچ پنل شبکه آشنا کنیم، توجه داشته باشید که در قسمت زیر نام دو نوع از پچ پنل ها ذکر شده است که شما می توانید توضیحات مربوط به هر کدام را به صورت جداگانه مطالعه کنید.

  • پچ پنل های ماژولار
  • پچ پنل های غیر ماژولار

پچ پنل ماژولار

پچ پنل ماژولار به پنلی گفته می‌شود که با استفاده از آن می‌توان چندین نوع پورت را در کنار هم قرار داد، اگر بخواهیم شما را با این پروت ها بیشتر آشنا کنیم باید به پورت‌هایی همچون (STP ،UTP و FTP و Cat7 , Cat6 , Cat5e , Cat5، پورت فیبر نوری سینگل مود و مالتی مود) اشاره کنیم. در انتها بهتر است بدانید که پچ پنل ماژولار دارای نمونه‌های گوناگون می‌باشد که توسط تولیدکنندگان مختلفی تولید و عرضه می‌شود، در نتیجه شما می‌توانید بر حسب نیاز خود بین پچ پنل‌های ۱۲ پورت، ۱۶ پورت ،۲۴ پورت، ۳۶ پورت و…. یک نمونه را خریداری کنید.

پچ پنل های غیر ماژولار

پچ پنل‌های غیر ماژولار که با نام Loaded شناخته می شوند در شبکه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد، توجه داشته باشید که در کابل کشی می توانید پچ پنل‌ها را در داخل رک قرار داده و تمام کابل‌های شبکه را به پچ پنل‌ها متصل کنید. اگر نمی دانید که ارتباط این دو بخش به چه صورت است بهتر است بگوییم که تمام کابل های شبکه به پریز شبکه وصل می‌شوند و سر دیگر آن باید به پچ پنل‌ها اتصال پیدا کند. در انتها بهتر است بدانید که پچ پنل‌های غیر ماژولار دارای تعداد پورت های گوناگونی می‌باشند که پرمصرف‌ترین آنها پچ پنل‌های غیر ماژولار ۱۶ پورت، ۲۴ پورت، ۳۶ پورت و ۴۸ پورت است و در دو زاویه مختلف ۱۸۰ درجه و ۴۵ درجه در دو نوع Cat5e و Cat6 تولید می‌شوند.

انواع پچ پنل فیبر نوری

یکی از بروز‌ترین پچ پنل های موجود در بازار پچ پنل فیبر نوری است که در دو نوع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌گردد، توجه داشته باشید که در قسمت زیر ۸ پچ پنل مورد بررسی قرار گرفته‌اند و شما می‌توانید با مطالعه هر بخش به صورت مجزا اطلاعات کافی را بدست بیاورید.

  • پچ پنل فیبر نوری رکمونت
  • پچ پنل های دیواری فیبر نوری

پچ پنل فیبر نوری رکمونت

یکی از پر‌کاربرد ترین پچ پنل‌ها که در بسیاری از مواقع مورد استفاده قرار می‌گیرد و طرفداران بسیار زیادی دارد پچ پنل فیبر نوری رکمونت است که تصویر آن را می‌توانید در بخش زیر مشاهده کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که این پنل را باید به صورت افقی نصب کنید و در اکثر موارد طراحی آن به شکلی است که مثل یک کشو می‌توان آن را باز و بسته کرد که این مسئله باعث می‌شود شما راحت‌تر بتوانید به فیبرهای نوری داخل پچ پنل دسترسی داشته باشید.

لازم به ذکر است بدانید که از پچ پنل فیبر نوری رکمونت می‌توانید برای توزیع کابل‌های فیبر نوری استفاده کنید که این بخش از کار میتواند پایان مواجه شدن با مشکلات باشد، در واقع می توان گفت که این نوع از پچ پنل برای ساماندهی فیبر نوری مورد استفاده قرار می گیرد. در انتها به این مسئله هم اشاره کنیم که پچ پنل فیبر نوری رکمونت به صورت ثابت می‌باشد و به هیچ عنوان نمی‌توانید آن را جابجا کرد در نتیجه می‌تواند به راحتی باعث محافظت از آداپتور فیبر نوری، پیکتل‌ فیبر نوری و پچ کورد شبکه باشد.

پچ پنل های دیواری فیبر نوری

در این بخش از راهنمای خرید پچ پنل قصد داریم پچ پنل‌های دیواری را به شما معرفی کنیم و شما می‌توانید تصویر آن را در قسمت زیر مشاهده کنید، شایان ذکر است بدانید که این نوع از پچ پنل ۱۲ فیبر نوری را پشتیبانی می‌کند و اگر شما بخواهید که بیشتر از ۱۲ فیبر نوری اضافه کنید می‌توانید از یک مهندس درخواست کنید تا برای نگهداری فیبر نوری به صورت جداگانه برای شما پنل طراحی کند، در انتها بهتر است بدانید که این نوع از پچ پنل تا ۱۴۴ فیبر نوری را با طراحی پنل مجزا پشتیبانی می‌کند و برای کابل کشی می‌توانید از کابل های نوری و پیگتل‌ها استفاده کنید.

پچ پنل poe

در سال‌های گذشته برای اینکه بتوانند برق را به روی کابل‌های شبکه انتقال بدهند مباحث تئوری بسیار زیادی مطرح شد که این امر باعث ایجاد تحول در صنعت تجهیزات شبکه گردید. در واقع اگر انتقال بر روی کابل های شبکه صورت بگیرد فناوری POE اتفاق می‌افتد. لازم به ذکر است بدانید که این انتقال برق نیاز به هیچگونه کابل کشی برق به صورت جداگانه ندارد و برق مورد نیاز برای راه اندازی تجهیزات شبکه تنها با استفاده از دو زوج کابل شبکه تامین می گردد.

تفاوت در انواع پچ پنل شبکه  loaded و unloaded

در بسیاری از مواقع افراد فرق پچ پنل loaded و unloaded را نمی‌دانند به همین دلیل ما قصد داریم در این مطلب چند تفاوت که بین این دو پچ پنل وجود دارد را مطرح کنیم تا شما اطلاعات بیشتری نسبت به پچ پنل‌های loaded و unloaded به به دست بیاورید، در ابتدا بهتر است بدانید که پچ پنل‌های loaded دارای کیستون می‌باشند اما پچ پنل های unloaded کیستون ندارد. شایان ذکر است بدانید یکی از بزرگترین تفاوت میان پچ پنل loaded و unloaded این است که اگر پچ پنل‌های loaded دچار عیب شوند باید پنل پنل را به طور کل تعویض کنید اما این مسئله در مورد پچ پنل‌های unloaded صدق نمی‌کند چون در صورت خرابی و بروز هرگونه مشکل تنها همان کیستون تعویض می‌شود و نیاز نیست که کل پچ پنل را عوض کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*